WAARDRECHT MS280 - Öv100

Go to content

Main menu:

Fartygsbyggen > W


Signal. 3EMQ7,  2008 ”CGS6
ld.no. 8010685
IMO 8010685
 
WAARDRECHT 280

Kölsträckt den
Sjösatt den 21 oktober 1981
Levererad den 10 mars 1982
Dimension, löa: 186,54 M x 30,06 M x 6,88 M
Dw.ton: 41451
Maskin 4 cyl. B&W diesel. 4L90GFCA
Effekt: 13000 EHKR.
Knop: 16
Fartygstyp: Container/Bulkfartyg
Gudmor: Hetty Muntz

Levererad till PHS van Ommeren i Rotterdam, Holland. Utchartrad och omdöpt till IBN AL KADI. Återgick till rederiet 1984 och fick tillbaka namnet WAARDRECHT.                  Utchartrad till Whilhelmsen Lines 1985 och omdöpt till WILLINE TOKYO.       Återgick till rederiet, samma år, och fick sitt namn tillbaka.
Utchartad till Westwood Shipping Lines, 1986, och omdöpt till WESTWOOD MAG ELLAN. Återgick till rederiet 1989 och fick
sitt namn tillbaka.
Utchartrad 1992 till Lloyd Triestino och omdöpt till MED SKY. Utchartrad till Transportacion Maritima Mexicana (TMM) 1993 och omdöpt till PUEBLA.
Omdöpt till ALTAMIRA 1993 med Holländska Antillernas flagga.
Omdöpt 1993 till MED SKY.Åter rederiet 1995 och sitt gamla namn. Singaporeflaggad. Utchatrad 1998 och omdöpt till WESTWOOD FUJI
Åter rederiet 2000 med sitt gamla namn och Singaporeflagg. Såld 2001 till Bogazzi Servicio Navali, Viareggio i Italien och omdöpt till DOVER CASTLE. Seglade 2006 under Bahamaflagg och Cayman Island som hemmahamn. Såld 2007 till  Navalmark UK Ltd i London samma namn men med Panamaflagg. Skrotad den 17 mars 2012 i Alang, Indien.
 
 
Back to content | Back to main menu